donderdag 26 april 2012

bike & faith

Afgelopen weekend met een groepje mannen de Ardennen ingetrokken. Hoofdschotels waren mountainbiken en geloofsverdieping. Ik mocht zorgen voor de momenten van geloofsverdieping. Een flinke mountainbiketocht is goed om je hoofd leeg te maken! Kamperen bij 2 a 3 graden is iets minder geschikt om goed uit te rusten ;-). Thema van de geloofsverdieping was 'onderweg met Jezus'. We hebben gekeken naar wat de leerlingen van Jezus onderweg van hem meekregen en leerden. De laatste dienst van zondagmorgen hebben we stilgestaan bij de uitdaging die we zien voor onszelf in ons dagelijks leven. Voor mezelf heb ik daar ook goed over nagedacht. Ik zie het als een heerlijke uitdaging om tijdens mijn sabbatical tijd te nemen voor God en nieuwe inspiratie op te doen. Mijn verlangen is om straks weer geïnspireerd en met enthousiasme te kunnen preken over wat ik ontdekken mag van God en leiding te geven aan de Havenkerk. Ik zie ook hoe belangrijk het is om sterke vriendschappen te hebben. Om te kunnen delen met anderen wat je ontdekt en waar je mee worstelt. Ik ben niet zo heel goed in het onderhouden van vriendschappen, maar ik heb het wel nodig! Daarom alleen al geweldig goed om af en toe met een groepje mannen er op uit te gaan om samen dingen te doen die echt wat van je vragen. Deze eerste 'bike & faith chalange' was meer dan geslaagd. Voor herhaling vatbaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten